Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Monday, February 9, 2009

kallt

idag är det minus 13 utanför köksfönstret brrrrrrrr
christian har åkt hem med pappa pga feberkramp som han fick igår. jag har jobbat med barn med epilepsi och kände igen det på en gång. eftersom vi bor så långt bort ifrån sjukhuset tyckte vi att det var bäst för honom att åka hem. david är kvar och vi ska ta en sväng med sparken efter lunch när det är "lite värmare" ute
all hundträningen ligger nere just nu, det går knappt att komma in i hagen med allt snö. vi har inte bråttom att komma ut på tävling ännu. nu är det konditionsträning som gäller. jag fick höra att sulvk ska ha flera nöttävlingar i juni/juli och det kommer jag att satsa på

1 comment:

Anonymous said...

Det är otäckt med feberkramp, jag minns att en av mina ungar fick det en gång men jag bodde nära sjukhuset då.

Konditionsträning är nog bra, Tassa springer mycket i den djupa snön men jag är inte säker på att det räcker för att ge henne bra kondition, kanske.... Till nästa vinter får du fixa så någon kan köra in i hagen och ploga upp en ruta. Någon vallning blir det i a f inte för oss./Mona