Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Friday, February 27, 2009

mycket träning

mycket träning har det varit i veckan. jag har nästan kört hundarna i sömnen.
den som har gjort STORA framsteg är Don Jr. han är en mycket envis hund som tycker att han ska bestämma över vad och hur vi ska träna. det han inte visste ifrån början var att jag var ännu mer envis än honom (som tur var) jag tycker att vid 17 månaders åldern kan man kräva att han ligger när jag säger ligg. det var nästan blod svett och tårar. han bet sig själv i tungan, jag var svettig som 17 men det var ingen som grät. jag körde ganska långa pass med honom bara så att det skulle gå in i huvudet på honom att det var JAG som bestämde där ute och inte han. han var riktigt fin på slutet, han låg platt när jag sa ligg och han gick höger och vänster på kommando. han flankar gärna ut när jag säger fram men jag kan putta in honom bakom djuren och då fattar han att det är rakt mot djuren han ska gå.
erika yngve och jag körde malteserkorset med dom övriga hundar (inte lyn) och sedan byggde vi om och hade 2 fållor och körde delning. det var svårt för erikas hund att släppa fåren men det gick.
jag har kört lyn flera gånger och hon var riktigt fin. vi tränade balans och sedan körde jag henne mest utan stopp. korta flankar med framåt då och då. jag fick ner farten på henne och att hon inte går mot huvuden hela tiden. jag körde några korta hämt och det gick bra.
det blir noll träning nästa vecka, tyvärr. men det tar vi igen nästa gång
imorgon ska jag ut och sparka med hundarna, jättekul
jag kände att jag måste lägga ut en bild på en av mina tatueringar. den har jag på min ländrygg och det gjorde faktiskt mycket ont eftersom jag inte har så mycket fläsk där. mina älskade barn Bobby och Kjell

4 comments:

Anonymous said...

way to go!!! snyggt lovely!! :-)

Anonymous said...

å det var Lottie som skrev till dig, från ett russin till ett annat ;-)

Anonymous said...

Jag blir impad av ditt sätt att träna envisa hundar. Jag skulle säkert tycka synd om honom, något som jag vet att det ALDRIG är bra. Och tatueringarna, jättehäftigt.
/Mona

Anonymous said...

Hej vilka häftiga tatureringar
Jag har någon gång själv tänkt
att man skulle ha något fint intaturerat men har inte vågat ännu
Gjorde det mycket ont?

Jag har fått ett utlåtande av Håkan Kasström och han tycker att det är ett mer tekniskt fel än ett kliniskt och hon har blivit hårt dömd han själv hade dömt annorlunda.

Han tycker det ska finnas goda chanser om vi rtg igen om ett halv år men hon har änndå ett C så länge

ha det så bra Lena