Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Sunday, February 22, 2009

no more snow

nu är jag riktigt TRÖTT på snön. igår gick jag en promenad på en skogsväg med hundarna men vi kom inte så långt. någon hade åkt snöskoter innan så det gick att tar sig fram men usch vad jobbigt det var. jag gick ett par kilometer men var tvungen att vända tillbaka till bilen. det gick att vrida ur min t-shirt när jag kom hem, svettigt värre !!!!
resten av dagen tillbringade jag i soffan/framför datorn och sist men inte minst i min sköna säng.
idag var det årsmötet i Baggbrons byalaget. alltid kul att träffa folk ifrån byn. det blev hembakade semlor till kaffe efteråt.
sedan var det dags för snöslungan igen. vilken tur att jag har den, snön är ganska så tung när det är runt noll grader.
sparkåkning har det inte blivit, för mycket snö på vägarna. men imorgon ska vi till bråfors och träna som 17........
jag fick besked av min granne idag att den som hade klagat över mina får hade kontaktat miljökontoret. han hade varit ute och tittat hur jag har mina får och tyckte att hon hade inget att komma med. det finns ingenting som säger att mina får är för nära hennes hus och hon ska bara gilla läget !!
tuff shit säger jag. hon var där imorse när jag skulle fodra fåren och hon vände ryggen mot mig när jag kom. då hälsade jag"HEJSAN" och hon var tvungen att hälsa tillbaka. BAD MANNERS tycker jag när man inte ens kan hälsa som en vanlig människa.
Time Now Peg har tävlat i helgen, IK1 i Åkerstyckebruk. jag läste på anns hemsida att hon hade skött sig bra. Jättekul, jag är en mycket stolt uppfödare :0) visst är hon sin pappas dotter

3 comments:

Anonymous said...

Glada nyheter!!! Vallade idag och mus verkar ha släppt det där med huvudena och det börjar likna vallning igen:-) behöver jag säga att jag skiner som en sol?!! Våran träning och paus från vallningen har givit henne en nystart. Sköt om dig så hörs vi snart!!/Jenny
Ps. nästa helg ska jag träffa fina Jet..

Anonymous said...

Håller med. Snön börjar gå en på nerverna. Men våren är på väg (sägs det) så framtiden ser ljus ut.
Nu fick i alla fall din fårgranne en knäpp på näsan.
Det kan hon gott ha ;-)
Heléne

Anonymous said...

Hejsan

Skrev ett inlägg här igår men det verkar ha försvunnit.. Hon var jätteduktig lilla Peggen, med tanke på hur lite vi hinner träna vallning just nu så sköter hon sig kanon. Ska bli en rolig tävlingssäsong många tävlingar så att framförallt jag får bättre rutin.
Ha det gott