Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Thursday, February 19, 2009

mitt i veckan, nästan

imorgon åker jag hem igen, sköööönt
jag har bokat in tider hos erik för att träna mina hundar nästa vecka. han tömmer fårhuset och plockar in en liten flock att träna på. jag har tis/ons/fred mellan 10-16 och måndag ihop med några vänner. lilla don ska hämtas på väg hem imorgon och det blir full fart på honom nästa vecka.
jag hörde på radion igår att våren har kommit till Skåne!! och att det kommer hit om c:a en månad. lärkan och staren har setts runt stockholm och vitsippor har sett dagsljus i sollentuna. tyvärr, ni som bor i norrland måste vänta tills maj månad innan den hinner ditt upp.
det känns lite små tråkigt just nu. borde har varit på nya zeeland men sitter i stockholm och fryser. hade tänkt åka till derek till sommaren men har inte råd. hundarna är vaccinerad och klart men som vanligt fattas det pengar och tid. jobbar jag inte blir det tomt i kassan.
det var baksidan
jag ska vara glad att jag kan gå till jobbet varje dag och att jag har ett jobb att gå till. vi är på rättsidan av jul/nyår. det blir ljusare för varje dag som går.
mina hundar mår bra och är mycket sugen på att träna
det var framsidan
nu måste jag gå ut och se vilken idiot som har parkerat sin bil bakom min så att jag inte kommer ut grrrrrrrrrrr

2 comments:

Anonymous said...

Det där med vitsippor och lärkor lät LOVANDE! Sköt om dig!

gail said...

nu skrev jag fel, det var snödroppar och inte vitsippor