Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Sunday, January 10, 2010

min bil!

jag har motor och kupevärmare i min bil men det hjälpte inte iallafall. den var sten död igår. jag grävde fram batteriladdaren och bilen fick ladda i 24 timmar. sedan kopplade jag in motorvärmaren igen. tror du bilen startade för det??? NEEEEEEJ fy 17 vad man kan bli arg på en plåtskåp!!
jag tog en promenad med hundarna innan jobbet och när jag kom tillbaka 13.40 (skulle börja jobba 14.00) DÅ startade bilen på en gång! det var bara att kasta in hundarna i bilen och tar en sväng. jag åkte förbi baggå och vände bilen strax därefter. det var bra med en snabb tur så att isen lostnade runt bilen. hem igen kl 13.50 och då tänkte jag koppla in motorvärmaren igen. MEN? vad fan är kabeln????? det som jag trodde var is som lossnade ifrån bilen var förmodligen kabeln till bilen!!!! det var bara att vända bilen och åka tillbaka och leta efter den. ja, den låg på vägen där jag vände bilen. nu hade jag 4 minuter kvar tills jag skulle börja jobba. jag kom till jobbet i tid men hade bilen fullt med hundar utanför. jag sprang in till magnus och förklarade hur det stod till och fick åka hem med bilen. PUH! nu står den där, inkopplad och varm

1 comment:

Anonymous said...

Grattis till Liz första kull som fyllet 4år idag, hipp, hipp hurra.
Ylva o Sid.