Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Thursday, January 7, 2010

värme bölja




nästan, idag hade vi "bara" minus 10 i baggbron. det kändes i ansiktet när jag gick ut med hundarna att det var inte lika kallt som igår. man kan gnälla hur mycket som helst om vädret men tänk om vi inte hade årstider i sverige. skulle vi leta upp tussilago på vårkanten som om vi letade guld? nej det tror jag inte. det är klart jobbigt att behöva klär på sig så mycket varje gång man ska ut, och elda som en galning och inte minst betala ocker pris för el. men när det blir värmt igen har huvuvdet glömt allt elände

2 comments:

Anonymous said...

Ja du har nog rätt Gail, det är klart att man uppskattar våren och sommaren mera när det inte är varmt hela tiden. Elpriset har vi ändå inte glömt. Jag har läst att kylan gör att elpriset rusar i höjden. Märkligt. Allt annat blir billigare när det går åt mycket, det är ju det konkurrens går ut på, men el blir dyrare ju mer det går åt./Mona

Anonymous said...

Dina hundar har lika stora öron allihop:-) Samlar du på sådana ( hundar ):-)
Här - 17 idag.. Men var en bra kursdag igår i alla fall... Idag skulle jag träna mina hundar..hua.
Kram Nina