Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Wednesday, January 13, 2010

snart slut på allt elände

igår när jag kom hem ifrån jobbet sprutade vatten ifrån kranen på utsidan av huset och det gick INTE att stänga av!! jag sprang in och stängde av vattnet(trodde jag) och gratulerade mig själv eftersom jag hade en hink med vatten "ifall" något skulle hända. jag gjorde en kopp te och sedan tänkte jag göra ett nytt försök att stänga av kranen på utsidan. in under diskbänken och sätta på vattnet igen MEN, det gick inte heller. och då såg jag att vattnet pumpades upp ifrån brunnen iallafall!!!!! (jag har en data box som visar när vattnet pumpas upp ur brunnen) det var bara att ringa till rörmokarn och hoppas att han kunde komma på en gång. han var där inom en kvart och såg att jag hade stängt av en ventil istället för vattnet, SUUUUUCK vilken tur att han kom. han frostade av och kopplade ur kranen och nu fungerar den iallafall
imorse när jag skulle elda såg jag att stenen längst bak i kaminen var trasig! ett samtal till han jag köpte kaminen av och det är bara att åka till fagersta och hämta en ny
här är en bild ifrån igar, vackert!
och här är mina nya "vårgardiner" jag som har aldrig nånsin bytt till säsongs gardiner. nu har jag 4 årstider i skåpet

1 comment:

Anonymous said...

Åh, vilka söta gardiner. passar utmärkt nu när tulpansäsongen står för dörren. Trist med vattnet. Tur att Mr. Rörmokare kom så snabbt.
Heléne