Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Thursday, January 15, 2009

allt möjligt

idag har jag gjort lite allt möjligt. jag har inte använt motorsågen idag, det gjorde jag igår när jag sågade ved.
jag började dagen med en mycket raskt promenad på drygt 90 minuter på en grusväg med hundarna, och jag kan säga att jag var svettig när jag kom tillbaka till bilen. skulle jag göra så varje dag skulle jag väga runt 45 kg tror jag. jag passade på att träna på min nya visselpipa "big blaster" det är bra ifall att det finns värg i skogen. den låter ganska mycket och det borde gör att vi uppmarksammas när vi kommer.
jag tränade lite stopp/liggkvar med lilla don och det fungerade bra. jag åkte direkt till mina får och körde en sväng med honom och han är MYCKET tänd på fåren. han rusar inte så mycket men det var jättesvårt att fånga in honom :0) så ska det vara.
igår hade jag ställt ut alla gamla spegeldörrar som har stått i min ladugård i c:a 40 år. jag kontaktade ett företag i gysinge som köper/säljer allt gammalt. är det nån som vill köpa en dörr är det bara att höra av sig
när jag var klar med det och hade ätit lunch körde jag med mina hundar. baggen tycker att det är mycket tråkigt att bli vallad och skulle sätta sig upp emot liz, men det ångrade han på en gång. oj vad hon var på hugget. jag har haft svårt att få henne att bita men den baggen gick iväg utan att ifrågasätta henne. jag körde mest delning med hundarna idag. det blåste små spik och jag var rätt så trött. jag ska in med bilen till verkstad kl 16.30 och sen kan jag koppla av med harry potter

1 comment:

Anonymous said...

Jag trodde du använde handsåg, du är väl försiktig med motorsågen. Man kan göra sig riktigt illa med den. Bra att Liz satte baggen på plats. Skulle önska att Tassa var så tuff, men dels har jag väl varit för ängslig dels ÄR hon nog inte så tuff./Mona