Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Tuesday, January 13, 2009

dogs

nu är det mycket hund på gång.
jag har kört MYCKET platsliggning med lilla don. jag gick en lång promenad imorse med alla 4 hundar och tvingade honom till att ligga kvar när jag gick iväg med dom andra hundar. det gick mycket bra, jag gick c:a 75 meter bort och kallade in honom med flera stopp/ligg kvar. mycket nöjd med honom. sedan var det dags för fårträning. han kan inte stanna som mina andra hundar gör men det kommer. det ska bli bättre när jag kan plocka bort baggen. han tycker att lilla don är "a pain in the ass" sedan körde jag igenom mina 3, mycket nöjd :0)
nu har jag 4 mycket skitiga hundar ute i hundgården.
igår fick jag hem en sändning med visselpipor. jag köpte 2 BIG BLASTER, en till mig själv och flera A1 så det är bara att beställa.
idag fick jag hem DVD ifrån World Trial. det ska bli kul att titta på ikväll. jag var på plats med det är bra att kunna ser den igen. speciellt aled owens sortering, han är grym

2 comments:

Anonymous said...

Härligt med bra träningspass!

Inga får i sikte här, så vi satsar på mycket agilityträning nu;-) Datum för debut planerad...!

Sköt om dig!

Anonymous said...

Men Gail, använde du verkligen motorsåg till veden? Är inte det väldigt svårt att hantera en sådan? Och farligt? Du är allt en modig kvinna./Mona