Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Friday, January 16, 2009

svenskt bacon!!!!!

igår var jag på coop och skulle handla mat. vad ska jag äta ikväll? bacon, ja det är gott med pasta och bacon sås. jag köper bara svensktkött när det gäller bacon och kyckling med döm om min förvåning när det står att köttet är ifrån sverige/tyskland/spanien ????????? hur kan ett paket bacon kommer ifrån 3 länder? nej, det blev inga bacon pasta utan inlagd strömming med kokt potatis jättegott.
dagens övningar började med en kort promenad, vi hade minus 16 och sedan fick tvättmaskin och dammsugaren jobbar för fullt idag. det tog inte så lång tid heller att städa mina få kvadrat så en liten sväng ute i fårhagen med lilla don satt bra efter lunch. han är en hund som inte jagar fåren, han balanserar fint och jag kan få in honom bakom flocken. liz är hållhunden ifall att fåren drar iväg men annars har vi hela hagen att träna i. han går jättefint tycker jag med tanke på att han har varit på får så få gånger. jag backade flera varv runt min hage i c:a 20 minuter. det gick så lugnt och fint men sedan när jag skulle försöka att fånga in honom, neeeej du, han hade andra planer. 20 minuter till vill han har ! det tar sin tid att fånga in honom, han ligger en stund och sen flankar han iväg åt nåt håll. det är jättekul att han är så tänd på fåren.
sen tog vi en lång promenad på en timmerväg, c:a en timme. känns skönt när man kommer in i värmen igen. det blir ganska värmt på kvällen. jag bara lastar in med ved hela dagen och ibland har jag haft 29 grader värmt!
vi ska till yngve imorgon och träna och då tänkte jag ta ut honom på det stora fältet, fortsättning följer

2 comments:

Ewa said...

visst är det härligt när andra arbetar, tvättmaskin och dammsugaren ;-)

Anonymous said...

Hmm.. Här fick Sue vara bus hund ikväll till en valp på fåren. Oj vad kul hon hade.. Fick RYTA ligg..:-) Vet du hur kul det är... haha,.
Sen körde vi ett med stadigt träningspass.
Nina