Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Friday, January 16, 2009

nostalgi




idag när jag städade mitt palats hittade jag teckningar som jag fick av en person på täby galopp i mitten på 80 talet. hans namn var lasse molén och han var hjälptecknare till bland annat lilla fridolf och walt disney. han tyckte om att spela på hästar och han fick alltid tips av mig. tyvärr så gick han bort i cancer i slutet av 80 talet men lite minnen har jag kvar
här är en dålig bild på mig när vi galopperade till start. hästen heter My Revenge "min hämnd" han var den elakaste häst jag har träffat i hela min häst karriär men han var min favorit. hans tänder har sjunkit igenom flera armar, ben och en stallkatt t o m. nästa bild är en teckning lasse gjorde innan tävlingsdagen. hästen är väldigt likt my revenge, kolla tänderna

5 comments:

Anonymous said...

Är det han som ritat filmen från tomteverksta´n, som sänds på julafton? gunghästen ser likadan ut. My Revenge var verkligen snygg, men fy för elaka hästar, det räcker ju att de är så stora./Mona

Anonymous said...

Jag undrar varför en häst blir så elak. Har du några teorier om varför den här hästen var elak? Jag jobbade på en gård ett par år från jag var 16, jag brukade köra en häst som bet mig så fort han kom åt. Han bet ALDRIG bonden.

gail said...

hästen köpte vi som 2 åring och han var ett monster när han kom.

Anonymous said...

Gail...kan du ge mig din mailadress? kom på att jag bara ringer dig men aldrig mailar;-)
kram

Anonymous said...

Hej gail! Tack för senast även fast det blev kaos! haha nu har jag en ny hemsida igen :) http://web.telia.com/~u08902587/dalsjohund.htm

/erika